2009-04-26

Dag 24 - 090426 - Vikt - 77,9 kg

Jag har mig själv att skylla på för viktuppgången senaste dagarna. Dels så har jag ätit massor med utemat, och dom har man ju ingen bra koll på . Kebabsalladtomatsåsen och marinerad grillad kött kan ju innehålla socker (marinaden innehåller garanterat socker). sen så har jag inte alls kontrollerat mitt intag av light läsk.

Jag har hört på vissa ställen att det påverkar insulinet/blodsockret men av andra att det är aspartamet som är boven och det dåliga. Oavsett vad som är dåligt så ska jag hålla mig borta från det ett tag.

Samtidigt ska jag börja väga min mat igen, jag har kommit ifrån det när jag inte haft tillgång till min våg. Rent generellt så är ju inte viktnedgången så hemskt dålig, jag började ju trots allt på 82 kg. Men jag tror att jag kan få ner det ännu mer om jag sköter mig lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar